Jollehavn

Jollehavnen

Jollehavnen ejes af Lyngby-Taarbæk Kommune, som har overdraget ansvaret for driften til Taarbæk Sejlklub. Jollehavnen bruges af  Lyngby Roklub, Lyngby Dame Roklub, THAK (Taarbæk Hav Kajak Klub),  og Taarbæk Vandskiklub. Der er en Taarbæk Jollehavn brugergruppe, som sikrer at alles interesser bliver varetaget.

På jollehavnen har Taarbæk Sejlklub plads til 36 sejl-, ro- eller motorjoller, samt pladser langs sømuren til ca. 5 Laser jolle og 12 Optimist joller. Sejlklubben tilbyder også plads til 15 kajakker - 7 langs hegnet ind til børnehaven og 8 inden for THAKs aflåste område.

Bådene i Taarbæk jollehavn er meget forskellige. De strækker sig fra næsten veteranjoller til moderne kapsejladsjoller.

Man skal være passivt medlem af Taarbæk Sejlklub for kunne stå på ventelisten til plads på Taarbæk Jollehavn.

Bådene på Jollehavnen må være maksimalt 1,80 meter brede og 5 meter lange og skal stå på en jollevogn og ikke på en trailer. Bådene skal altid være sejlklare dvs. med luft i ringene og rengjorte. Der er nemlig lejlighedsvis behov for at flytte bådene, og dette skulle nødigt være unødvendigt besværligt.