Jubilæumskrift

Taarbæk Sejlklub blev stiftet den 24. januar 1939 og kunne derfor i 2014 fejre 75 års jubilæum.

Vor historie var aldrig blevet skrevet ned, så derfor var jubilæet en oplagt anledning til af få gjort dette. Jens Stage Petersen stod for dette store arbejde med at indsamle og koordinere alt dette. Man kan godt forstille sig, at han ikke manglede støtte hjemmefra med hele to tidligere formænd som forældre!

Da Taarbæk Hanvn i 2014 kunne fejre 150 års junilæum var det naturligt at "Tæt på Øresund" blev lavet i samaarbejde med dem.

Det blev til et flot jubilæumsskrift med historien om sejlklubbens og havnens tilblivelse, samt anekdoter, Taarbæk historier og flotte billeder. Bogens flotte grafiske udformning stod den lokale grafiker Jesper Winther for.

Læs også de andre punkter under fanen Taarbæk Sejlklub -> Historie.